Eskilscupen 2020
Hej, Vi har tänkt att delta i Eskilscupen i Helsingborg nästa år. https://www.eskilscupen.nu/ Den är V31 tor-sön (30/7-2/8) Matcherna spelas fre-sön, torsdag är incheckning och inkvartering osv. Vi kommer bo med tjejerna på skola och det är alltså övernattning 3 nätter. Enligt klubbens policy kring deltagande i cuper så är det OK att delta i övernattnings cuper fr.o.m. det år de fyller 12 år. Men eftersom halva vårat lag fyller 11 år nästa år har vi nu kollat av med klubben vad de tycker om det och fått OK från dem förutsatt att ni föräldrar tycker det är OK. Så syftet med detta meddelande är två: - Om någon av er föräldrar till våra 09 tjejer tycker det är olämpligt att åka på övernattning i Helsingborg vill vi veta det senast 13/8, om vi inte hört något då utgår vi från att alla är OK med det. Ev. frågor kan vi ta i samband med träningarna eller via mail/telefon. -Efter 13/8 återkommer vi med hur vi gör. Därefter rekomenderar vi er föräldrar som vill åka ner och kolla på matcherna att så fort som möjligt boka boende i Helsingborg. Ev. samordning av boende så att ni har möjlighet att boka på samma ställe överlåter vi till våra fantastiska föräldrarepresentanter. Detta är en stor cup och det brukar bli snabbt fullbokat på hotell osv. i Helsingborg dessa dagar. Matcherna spelas över hela staden så därför rekomenderar vi att boka centralt i Helsingborg, då finns ju även möjlighet att tura över till Helsingör mellan matcherna :)
Junior Flick
6 aug 2019
0kommentarer
Referat: Kungsbacka IF A - Derome/Åskloster A
Kungsbacka IF - Derome/Åskloster BK 1-2 (1-1) Bästa laget vann på Tingbergsvallen! Fotboll går ut på att göra fler mål än motståndaren, vilket Demore/Åskloster gjorde denna afton i Kungsbacka. Så vi gratulerar dem till tre fina poäng och önskar dem lycka till i höstracet om en kvalmatch till div.3. Med det sagt, speglade resultatet matchens utseende, bollinnehav osv? Där blir svaret ett rungande nej. Vi har med vår unga trupp (idag snittålder på 21 år) tungt mot defensiva och rutinerade gäster (idag snittålder 27 år). Vi är bättre än gästerna med boll, vi för spelet i stora delar av matchen, men då var vi där igen - fotboll handlar om att skyffla in fler mål och där är vi uddlösa. Vårt övertag i bollinnehav "borde" generera en säker vinst, men oförmåga/orutin/oskicklighet/otur(!) gör att vi inte får in bolluslingen. Över 90 minuter gör vi ett mål, på straff. Det duger icke, när gästerna gör två mål. Enkel matematik! Mer finns inte att säga än att Kungsbacka IF´s spelare genomför en bra match, bolltrygga och följer den plan tränaren lagt upp. Övermod på en och annan fot i kombination med orutin ger noll poäng denna kväll. Bara att bita i det sura.... Efter att vi deppat klart är det upp på hästen igen, vi är inne i en bra säsong under rådande förhållande och vi ser alla fram emot en ny match på lördag. Då är det Hyltebruk på bortplan. Då finns kvällens avstängde Omar Hamid, borta pga jobb Fredrik Magnusson, förhindrad pga. resa Olatunde Ajose och lättare skadad Adam Berg med och fajtas om platserna igen. Vår lagkapten Fredrik Eriksson, pådrivare och mittfältsrese har flyttat österut och är inte med oss i höst, vilket givetvis blir en utmaning att ersätta. Finns hans ersättare i dagens befintliga trupp? Är det ersättare på ingång? Time will tell! Har man koll på vår hemsida och Instagram kommer det nog klarna inom kort... Summa summarum, laget gör en gedigen insats och är det genomgående bättre laget denna kväll vilket vi skall bygga vidare på, vi tränar vidare i veckan för att vara klara för kommande helgs nya match. Bra jobbat alla spelare och ledare - nu kör vi på - 24 poäng kvar att fördela! //tm
Herr A
5 aug 2019
0kommentarer
Referat: Lilla Träslövs FF - Kungsbacka IF Vit
Samling 9:15
Junior Flick
5 aug 2019
0kommentarer
Omstart och topplag på besök!
På måndag var det så dags att sparka igång seriespelet för vårt A-lag igen! Vi börjar med svårast möjliga motstånd, Derome/Åskloster BK. De är förvisso nykomlingar, men det är en information som är utan värde. Man spelar en tät och försvarsinriktad fotboll. Vilket vi själva märkte i våras då vi spelade 0-0 i en ganska gäspig historia. Med bara 8 insläppta på 13 matcher och 22 gjorda framåt ligger man idag på kvalplats, vilket är imponerande. Laget har ingen utpräglad skyttekung, utan det är fler som får dela på ansvaret. Leo Thorén har gjort 5 mål, Felix Karlberg och Johan Lindblom har gjort 4 vardera. Vårt lag har tränat på bra i två veckor med en relativt god närvaro. Tempot har varit bra och vårt lag känns taggat till att fortsätta den fina förlustfria svit (6 matcher) vi hade fram till sommaruppehållet. Välkomna till Tingbergsvallen nu på måndag, kl. 19:00!
Herr A
3 aug 2019
1kommentar
Tränare 2020 klar!
Vår ambition har varit att förlänga med seniortränare Lars Svensson över kommande säsong. Han har gjort det mycket bra från dag ett i november 2017 och glädjande för oss i KIF är att han trivs bra i vår förening. "Det finns mer att skruva på och vi har en spännande resa framför oss" - säger Lars själv. Vi ser fram emot säsong 2020 med Lars i spetsen för vår seniorverksamhet. //Tommy Magnusson Ansv. för spelare o ledare Seniortruppen
Herr A
27 jul 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter