• Bua IF på besök!

    Ikväll kommer fint besök från Västkustvallen, nämnligen Bua IF. Då vi möttes i våras blev det en berg-o-dalbane-match som gladde alla som gillar att se mål. Medens de två tränarna nog åldrades ett par år på 90 minuter... Hemmalaget gick till snabb ledning med 2-0. Men sedan vaknade våra killar, framförallt Filip Nilsson. Linus Bodin reducerade 2-1 och därefter gjorde nämnde Filip två snabba mål före paus. I andra halvlek var det mycket KIF, mängder av sumpade målchanser och ologiskt som bara fotbollsmatcher kan vara så kvitterade hemmalaget i 83:e minuten. Även därefter hade vi någon halvchans men framförallt var det Bua som ha en jättechans på övertid, men tur för vår del gick nicken utanför mål. 3-3 slutade matchen. Nu är det en ny match och nya tag! Gästerna har genomfört många bra matcher utan attt riktigt fått med sig poängen som de nog förtjänat. Senaste omgången var det förlust 1-3 mot Tölö. Nu kommer de taggade till Kungsbacka för att ta en trea! Vi kommer från en väldigt väl genomförd match mot Hyltebruk (vinst 3-1) och vi hoppas såklart att formen i laget hänger kvar även över kvällens match. Matchen börja kl. 19:00 och den spelas som sig bör på Tingbergsvallen. Välkommen! Herr A 15 aug 2019 0kommentarer
  • Bemanning i kiosken nu på lördag

    Vi i pojkar -12 kommer under grässäsongen fram till avslutningen som är sista helgen i september att bemanna kiosken på inlag tre gånger. Den första gången är nu på lördag den 17 augusti, övriga gånger är den 14 september och den 28 september. För att bemanningen av kiosken ska bli rättvis kommer vi precis som i våras att fördela ut bemanningen. Nu på lördag (kl. 9.30-11.30) bemannas kiosken av föräldrar till: Kevin Wallin Leo Odeén Santion Taube Någon av oss ledare kommer vara på plats i klubbstugan kl. 9.30 och hjälpa till att starta upp kiosken. Kort om PicNic-cupen den 24 augusti Information om cupén (bemanning och lag) kommer under nästa vecka. Vi flaggar dock redan nu för att vi gärna vill att alla har med sig en kaka (den 24 aug) som vi kan sälja i kiosken under cupén. Ses på lördag! Hälsningar Ledarna P-2012 13 aug 2019 4kommentarer
  • Höstsäsongstart P11!

    Efter sommar, bad och sol är det nu äntligen dags för fotboll för våra knattar igen! Vi kör igång nu på lördag 17 augusti kl 11:30, på Inlag plan 9 (dvs samma plan som i våras). Därefter kör vi på med träningar torsdagar (18-19) och lördagar (när det inte är Kungsbackalek på söndagen). Kungsbackalekarna ligger planerade 1/9, 8/9 och 22/9. Återigen även en påminnelse att vi verkligen uppskattar att ni svarar "kommer" eller "kommer inte" på kalleserna för träningarna, detta för att underlätta planeringen för oss tränare. Ses på lördag!! //Ledarna P11 P15 11 aug 2019 0kommentarer
  • Fin fotbollsvecka väntar!

    Ny vecka står för dörren och den kommer innehålla mycket fotboll - härligt! Måndag Omstart i Reservklass II, då vårt B-lag åker ned för att möta Rolfstorp/Skällinge. Övrig trupp tränar som vanligt Tisdag Träning hela seniortruppen Torsdag A-laget tar emot Bua IF på Tingbergsvallen kl. 19:00 Söndag B-laget tar emot Derome/Åskloster kl. 14:00 på Inlag. Herr A 11 aug 2019 0kommentarer
  • Referat: Hyltebruks IF A - Kungsbacka IF A

    Hyltebruks IF - Kungsbacka IF 1-3 (1-0) Skicklighet och en gnutta tur gav tre pinnar! Detta var en match som på förhand kändes väldigt oviss. Dels eftersom vi ägde allt bollinnehav i våras men förlorade med 0-3. Men också för att vi har en tendens att ha det lite svårare mot fysiska lag och då inte minst mot Hyltebruk som vi nu mött tre gånger utan vinst, före dagens tillställning. Vi börjar bäst, skapar ett par halvchanser. Men redan efter sex minuter tar hemmalaget ledningen. På tok för passivt i vårt försvarsspel, vilket ger en omarkerad spelare möjligheten att raka in bollen från ca 10-12m. Spelet är relativt jämt men vi är inte "där". Förlorade en del närkamper men framförallt, alldeles för mycket ståendes på hälarna. Min 10-12: Christopher Eriksson får tippat två bra skott till hörna. Vi sticker emellan med ett par halvchanser, ett par hörnor osv, men inget man kan kalla klar målchans. 30:e räddar Christopher Eriksson ett friläge. Strax före paus får Omar Hamid på en s.k. rökare som hemmalagets målvakt med nöd och näppe får tippat till hörna. Albin Ogenhag nickade strax över ribban, så visst hade vi en del chanser, men som sagt, inte så att hemmalaget darrade. 1-0 i paus, vilket speglar halvleken bra, och det fanns lite att fundera på i omklädningsrummet. Andra halvlek Här hade man förväntat sig full fart på de för dagen svartklädda spelarna i KIF. Men det var hemmalaget som rullade fin fotboll och såg mycket pigga ut. Men matchen började sakta men säkert glida över till vår favör. 54:e Linus Bodin trycker in kvitteringen från ca. 20m. Därefter väntade en period med mycket bollinnehav, Hyltebruk såg nu lite trötta ut och ytorna öppnade sig. Med tjugo minuter kvar att spela får vi en frispark mitt på deras planhalva, något till vänster. Johan Eriksson slår in den till Jonathan Hagdahl som nickar den mot bortre stolpen där Filip Nilsson kan trycka in ledningsmålet. Bra hela vägen! Vi gör en del byten, ut går en för dagen mycket bra mittfältare, Nils Mattsson och in kom Ola Ajose. Ledning 1-2 men man sitter ju aldrig säker. Hemmalaget skapar inget av direkt värde och spiken i kistan kom då inbytte Oskar Berner driver upp på kanten och skjuter ett skott som tar i ryggen på en försvarare, ändrar riktning och går rakt i mål. En häpen målvakt kan bara titta på, 1-3. Bra där Oskar! Vi vinner rättvist över 90 minuter och matchen kan delas upp i en för stillastående, för många felpass och hälstående första halvlek. Till en andra halvlek med fart o fläkt och ett härligt gó i laget. /tm Herr A 10 aug 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter