Kungsbackaleken 8 september
På söndag 8 september är det höstens andra Kungsbackalek som spelas på Hamravallen i Tölö's regi! Denna omgång har vi fått tre lag med. Något vi upptäckte förra helgen är att matcherna numera är 3x10 minuter (istället för 2x12 minuter), vilket ger mer speltid för killarna. Lag 1: Dante Lööw Rasmus Hellgren Viktor Hoffmann Sixten Risfelt Dylan Harvey Ivan Chapovalov Edvin Schullström Jakob Lavås Kasper Ivarsson Frid Ledare: Mathias Lööw (0705-985799) och Thomas Hellgren (0734-378972) Matcher: 12:00 KIF 1 – Åsa 2 , plan 4 13:30 Lerkil 2 – KIF 1, plan 4 15:00 Onsala 5 – KIF 1, plan 3 Samling 11:20 på Hamravallen Lag 2: Philip Eriksson Melker Sandström Hedberg Philip Lundahl Vestberg Maxx Hallgren Eddy Kristofersson Frans Sköld Teodor Svanberg Tim Gorner Oscar Warnström Ledare: Anders Eriksson (0705-203501) och Johan Sandström (0700-876730) Matcher: 12:45 Fjärås 1 – KIF 2, plan 5 14:15 Kullavik 2 – Kungsbacka 2, plan 6 15:45 Tölö 1 – KIF 2, plan 5 Samling 12:00 på Hamravallen Lag 3: Anton Sterner Alfred Karlsson Alexander Olofsson Dino Nirwan Oliver Newman Elian Holmkvist Persson Christopher Cook Ledare: Håkan Sterner (0705-340485) och Andreas Karlsson (0705-982568) Matcher: 12:45 KIF 3 – Åsa 1, plan 7 14:15 KIF 3 – Fjärås 4, plan 7 15:45 KIF 3 – Tölö 2, plan 7 Samling 12:00 på Hamravallen Vi kommer spela 5 vs 5 där varje match som sagt är 3x10 minuter. Ta med fotbollsskor, vita KIF strumpor, fylld vattenflaska samt passande kläder (håll koll på väderprognosen!). Matchtröja och shorts får barnen på plats. Som vanligt, ses på söndag med massa spring i benen, glatt humör samt dubbelknut på skorna!! //Ledarna P11
P15
5 sep 2019
1kommentar
Lagindelning o spelschema Tölö 190907
Nu ligger spelschema och lagindelning för Kungsbackaleken 7/9 uppe under dokument "Kungsbackaleken"! eller via länken lagindelning och spelschema. Vi samlas på Hamravallen vid angiven plan, tiderna finns i dokumentet för resp lag. Får ni förhinder så glöm inte att kontakta respektive ledare. Vi har fortfarande shortsbrist så vi vill att samtliga spelare tar med sitt träningsställ. Säkerställ som vanligt benskydd och vattenflaska. Matchställ får ni av oss. Kom i tid! Vänligen Tränarna
Junior Pojk
5 sep 2019
0kommentarer
Försäljning NEWBODY inom kort
Hej, Under september/oktober kommer samtliga lag i Kungsbacka IF (F/P-12 och äldre) att anordna en försäljningsaktivitet med Newbody. Försäljningsperioden är från 11/9 till 11/10. Newbody är ett välkänt varumärke med ett stort sortiment av träningskläder och underkläder som brukar vara mycket omtyckta och lättsålda. Alla paket kostar 150:- och då behåller föreningen 37:- som fördelas 50% till föreningen och 50% direkt till lagkassan. Förra året sålde KIF gemensamt 2650 paket vilket motsvarade cirka 7 paket per spelare. Därför kommer målet med årets försäljningen vara 10 paket per spelare. Målet är att få ut säljmaterial på träningen 12 september. //Ledarna P11
P15
4 sep 2019
0kommentarer
Förutsättningar div 4!
Fyra omgångar kvar och det är ett mindre getingbo vi hamnat i - och vem man än håller med av topplagen så lär man bli erbjuden spänning in på mållinjen! Vi börjar med att gratulera suveräna vinnarna BK Astrio som redan nu tagit hem segern i årets division 4. Lågt odds på den tabellplaceringen... Med Mats Jingblad i spetsen samt en handfull killar med erfarenhet från högre höjder så var allt annat än en vinst ett stort misslyckande. Med en målskillnad på f.n. 68-11 så har det varit en framfart utan dess like. Vi hade dem på kroken med 2-0 i paus på Tingbergsvallen, men i andra halvlek blev det åka av. 2-2 slutade den matchen. Så grattis till er i Astrio! Vi övriga får tampas om en kvalplats som kan leda till division tre kommande säsong. Här kommer en kort genomgång av lite förutsättningar o annan smånyttig info för alla fotbollsälskare i allmänhet och KIF-supporters i synnerhet. Vinnare går rakt upp i div 3 (BK Astrio) 2.an får kvala för en ev. plats i div 3. Kvalgruppen består då av 4 lag. 3st div 4-lag (Göteborg, Halland, Skåne) Dessa tre lag får sällskap av dem som kommer på negativ kvalplats i div 3 Sydvästra Götaland. Där ligger f.n. Åsa IF. Dessa fyra lag spelar en miniserie där alla möter alla. Vinnare går upp/stannar kvar i div 3. Vilka har då chans att nå kvalplatsen i vår serie och vilka har man kvar att möta? I och med gårdagens vinst över IF Leikin ligger vi själva just nu på kvalplats, på 34p. 3:a ligger Derome/Åskloster på 32p. Men eftersom de är en ihopslagen klubb där ca. hälften av spelarna tillhör Derome o resterande Åskloster, så får de inte kvala eller gå rakt upp i en nationell serie, som ju div 3 är. Derome/Åskloster har gjort en mycket bra säsong, nykomlingar som de är, men något kval kan det inte bli. 4:a ligger Väröbacka med skyttekungen Månsson på 32p. 5:a ligger Tölö på 31p. 6:a ligger Leikin på 29p. Det kommer således stå mellan Leikin, Väröbacka, KIF och Tölö. Vi har följande lag kvar att möta: L. Träslöv, Norvalla, Tölö och Väröbacka. Tölö har kvar: Norvalla, Genevad, KIF och Derome. Väröbacka har kvar: Bua, Astrio, Leikin och KIF. Leikin har kvar: Derome, Hyltebruk, Väröbacka och L. Träslöv. Har då någon ett "enklare" alt. "svårare" schema kvar? Ytterst tveksamt om man kan fundera i de banorna. Alla kan slå alla. Trupperna verkar relativt jämna så troligtvis avgör dagsformen. Hårdsatsande Tölö fick i sista stund klart med ytterligare ett nyförvärv ifrån Onsala BK (div 2) och kommer få gälla som favorit i denna grupp om fyra som är hetast till att nypa kvalplatsen. Inte minst efter att fullständigt kört över L.Träslöv i lördags med hela 8-3, då utan sin nye spelare från OBK. Tittar man istället ner i vår tabell så är det två ev. tre lag som åker ned i div 5. F.n. är Genevad nästan avsågade på sista plats o 6p. Chansen finns att klara sig kvar, men den är inte jättestor. Näst sist ligger Bua som fått ordning på mannskapet och kan definitivt klara sig kvar. Idag på 14p. Precis ovanför strecket ligger idag Hyltebruk på 18p. Som vanligt på hösten så är det matematik ur den högre skolan för att hänga med på hur div 3 lag påverkar serien där under. Men klart är att Lerkil hänger på en skör tråd i div 3 NV Götaland med tio poäng upp till kvalplatsen och fyra omgångar kvar.. Åsa ligger på negativ kvalplats jagandes av Högaborgs BK, bara poängen bakom. Fjärås bör fixa nytt kontrakt med den breda, fina trupp de har, men det har gått lite grus i vårens segermaskineri och kvalplatsen är bara fem poäng bakom dem, men det känns långsökt. Men, vi lämnar de nedre regionerna och sätter fokus på nästa match för vår del. Den är nu på lördag mot L.Träslöv på Östervi i Varberg. L.Träslöv har ett väldigt bra mittfält och är snabba till att ställa om till kontring, här måste våra spelare vara ytterst vaksamma matchen igenom. Men mer om den matchen längre fram i veckan! Som sagt - oavsett vilket lag man supportar så kommer det bli en rafflande avslutning på årets division 4. Häng gärna med och stötta vårt A-lag - alla krafter behövs för att klara av den rysare som väntar de sista fyra omgångarna!
Herr A
2 sep 2019
0kommentarer
Träningar vecka 36!
Hej, Kom ombytt & klar till veckans träningar. Vi har tyvärr inga omklädningsrum.
Utvecklingslag
1 sep 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter