• Kungsbackaleken Lerkil 22 sept Lagindelning o schema

    Nu ligger spelschema och lagindelning för Kungsbackaleken i Lerkil 22/9 uppe under dokument "Kungsbackaleken" Vi samlas på Lerkils IP utanför omklädningsrummen på angivna tider som finns i dokumentet. Får ni förhinder så glöm inte att kontakta respektive ledare. Säkerställ som vanligt benskydd och vattenflaska. Matchställ får ni av oss. Kom i tid! Vänligen Tränarna Junior Pojk 18 sep 2019 0kommentarer
  • Tjejfotbollens dag

    På lördag 21:a september är det Tjejfotbollens dag i Kungsbacka och sista omgången av Kungsbackaleken. Arrangemanget går av stapeln på Tingsbergsvallen. Vi har 3 lag med och matcherna börjar redan kl 8:00. Kl 12:00 spelar Onsala mot Kungsbacka DFF i SM F17. I halvlek är det medaljutdelning för alla tjejer som varit med i Kungsbackaleken. Detta blir då ca 12:45. Vi samlas vid Tingsbergsvallen kl 07:30 (ni får ta sovmorgon på söndag istället). Ta med vattenflaska, fotbollsskor, strumpor, benskydd och nåt att äta (kiosk finns också där). Länk till spelschemat /Ledarna genom Erik F17 18 sep 2019 0kommentarer
  • Derbyfest på Hamravallen!

    Alfred Hitchcock, Stephen King, Francis Ford Coppola och nu också Hallands Fotbollsförbund - vad har de gemensamt? Jo att de alla regisserar spänning på hög nivå! Att man i omgång 21 av Div 4 Halland parat ihop andraplacerade Tölö IF med tredjeplacerade Kungsbacka IF - båda på samma poäng (!), ja det är värt en Guldpalm redan innan filme...matchen spelats. Båda lagen vill såklart komma åt kvalplatsen till division 3 vilket en slutplacering som tvåa skulle ge. Hur har då de båda lagens säsong sett ut så här långt? Tölö har vunnit 12 matcher, förlorat 7 och spelat 1 oavgjord (mot oss). Dvs full fart framåt och antingen blir det vinst eller förlust. En härlig inställning som tagit dem till dagens placering. Man har gjort hela 61 mål men som också öppnat upp för 37 insläppta... Efter en lite trevande start efter sommaruppehållet (2-3 mot Hyltebruk, vinst 3-1 mot Bua, vinst 6-2 mot Kvibille och därpå en förlust 1-2 mot Leikin) så har det varit idel ädel vinster. Vad sägs om 8-3 över L. Träslöv, 5-0 mot Novalla och nu i söndags 7-0 mot Genevad. Således 20 gjorda mål på de tre senaste omgångarna. Respekt. "Fem i tolv" innan övergångsfönstret stängde siste augusti fick man klart med Adam Phillips från Onsala BK. En duktig mittback men som i Tölö används som "nr 10" och redan gjort två mål. I övrigt är det David Berntsson (18 mål) och Hampus Ekdahl (15 mål) som ligger bakom det mesta framåt. Hampus (lagets lysande stjärna!) med locktoner från högre divisioner redan nu i höst valde att stanna kvar i Tölö för att ta dem till trean. Klubbkänsla kallas det, bara att gratulera publiken på Hamravallen. Vi själva har gjort en mycket fin höst jämfört med förra året. 2018 tog vi 3 av 15 poäng de första fem omgångarna efter sommaruppehållet. I år gav samma fem omgångar hela 12 poäng. Efter en förlust mot Derome i början av augusti blev det fyra raka segrar där matchen och vinsten mot IF Leikin var en mycket bra match och väl genomförd av hela laget. Därefter har det varit lite knackigare. Förlust borta mot L.Träslöv (0-1) och nu i helgen var det ingen syn som fick Tölöspelarna på läktaren att skaka. Nu blev det seger (4-2 mot Norvalla) och tre fina poäng, men oj vad vårt A-lag kan mycket bättre. Men att vinna matcher även när spelet inte flyter på helt som man önskar är ju också en styrka vilket inte skall förringas eller glömmas av när olyckskorparna kraxar som högst... Vi har 11 vinster, 4 oavgjorda och 5 förluster så här långt. Kungsbacka IF anno 2019 ger aldrig upp (kvitterade bl.a.mot Tölö i minut 93 i våras) och sammanhållningen i kombination med en strävan att bli bättre har varit en röd tråd som nu tagit laget till en tredjeplacering i skrivande stund. Vi har ett ungt lag där varisig spelare eller ansvarig tränarstab räds att matcha fram den kommande generationen. Kvalitetstänk före åldersnoja med andra ord. På lördag blir det en mycket spännande tillställning. Hemmaklubben är förberedda på mycket publik och hoppas precis som vi själva på att det skall bli en riktig fotbollsfest. Förhoppningsvis är vädergudarna med oss så vi får se ett hett derby med mycket publik och en match att minnas. Vi hoppas få se en härlig uppslutning av alla våra fina ungdomsspelare i KIF, dess ledare, föräldrar o vänner - att man går man ur huse, gärna i KIF-kläder, för att ge vårt A-lag ett härligt supportande stöd nu på lördag. Förslagsvis samling på Hamravallen kl.13:30, dvs en halvtimma före matchstart. Efter samtal med Tölö här ikväll står det klart att de tar 60kr i entré för dem som är 16 år eller äldre. Under 16 år har fri entré och som pensionär betalar man 30kr. Matchen börjar kl. 14:00 - nu på lördag 21 september! Killarna på ovan bild hoppas på DITT stöd!!! Må bästa laget vinna och ta ett stort kliv mot en kvalplats till div 3! Herr A 16 sep 2019 0kommentarer
  • Referat: Kungsbacka IF A - IF Norvalla A

    Kungsbacka IF - IF Norvalla 4-2 (3-2) Man hade kunnat skriva en avhandling om denna match, men det skall undertecknad bespara er... 9:e minuten: gästerna tar ledningen med 0-1 efter slarv i KIF-försvaret. Spelet fortsätter att hacka och vi bjuder, mycket gentilt, våra gäster på bollen och målchanser på löpande band. 19:e 0-2 efter fortsatt svagt spel. 24:e Albin Ogenhag reducerar 1-2. Efter cirka en halvtimma börjar vi se ut som ett division 4-lag igen och strax före paus får Linus Bodin fram bollen till Johan Eriksson som kan kvittera, 2-2. På stopptid driver Linus Bodin fram emot avvaktande försvar, fintar en spelare och skjuter stenhårt i mål. 3-2 och direkt därefter är det paus. Andra halvlek Någon halvchans direkt och efter sex minuter får Filip Nilsson tryckt in bollen i nättaket från snäv vinkel, 4-2. Spelet är bättre i andra halvlek men det bjuds på mängder av individuella misstag. Gästerna skapar ett par halvchanser samt får ett par farliga frisparkar strax före stopptid, men dessa gav inget mål. Vi vinner med 4-2 och det ger oss tre värdefulla poäng. /tm Herr A 14 sep 2019 0kommentarer
  • 28/9 säsongsavslutning

    Hej allesammans, Den 28/9 är det säsongsavslutning. Det är först en vanlig träning men med en överraskning på slutet (vår allas vän Kiffe kanske dyker upp, vem vet). Så räkna med att det tar 10-15 minuter längre nästa gång. Dessa allra minsta barnen tränar sen inte inomhus. Erfarenheter från tidigare årskullar säger att de ännu är lite för små för det. Vi tänkte att vi sen börjar till våren med en lekfull aktivitet tillsammans där vi alla träffas och där alla barn kan lära känna varandra och har kul även utan fotboll. Mer om detta till våren. Som sagt, två träningar kvar för säsongen. Välkomna! P-2014 14 sep 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter