Feo fBemanning på lör avslutning igen, fel på första
Alla barn i spela lek o lär får gratis korv o bröd och saft! Denna gång är det tre föräldrar som står i kiosken. Det blir ganska intensivt när träningen slutar, så det är bra om så många som möjligt kan hjälpa till. De som har kioskansvar denna veckan är förälder/föräldrar till: Alexander Wittkämper Kevin Vallin Hugo Mellegård För er är det bra att vara på plats Kl 9:30 för att förbereda.
P-2012
26 sep 2019
5kommentarer
Bemanning kiosk under lördagens avslutning
Alla barn i spela lek o lär får gratis korv o bröd och saft! Denna gång är det tre föräldrar som står i kiosken. Det blir ganska intensivt när träningen slutar, så det är bra om så många som möjligt kan hjälpa till. De som har kioskansvar denna veckan är förälder/föräldrar till: Alexander Wittkämper Axel Löfmark Erik Knape För er är det bra att vara på plats Kl 9:30 för att förbereda.
P-2012
26 sep 2019
3kommentarer
Toca
Toca avslutning På lördag är det dags för Toca avslutning med laget. Vi ses ombyta och klara kl 10.45, det är inomhus så shorts, t-shirts, benskydd inomhusskor blir bra. Ta även med vattenflaska. Det finns omklädningsrum/dusch där. Swicha 100 kr till 0709-392703 (Emelie Ekblad) innan lördag kl 10.00, skriv barnets namn så vi vet vem som betalt! Ses på lördag!
F17
25 sep 2019
0kommentarer
Lördagsrysare på ingång - omgång 22!!!
21 omgångar har passerat och vi kan se att det, i skrivande stund, tagit oss till en andraplacering i tabellen vilket betyder kval till division 3. Den lilla, men inte helt obetydliga, detaljen är att serien består av 22 omgångar och nu skall allt avgöras på lördag. Gemensam speldag och starttid för alla 12 lagen, som sig bör. (Lördag kl.14:00) Astrio har redan vunnit, vi ligger tvåa på 40p, Tölö trea på 37p Väröbacka fyra på 35p och Derome 32p på femte plats. I sista omgången möts KIF - Väröbacka och Derome - Tölö. Tölö har bättre (+22) målskillnad än oss (+20) och ligger som sagt bara tre poäng bakom oss. Vi möter alltså Väröbacka GIF. Nykomlingar i div 4 efter att ha kommit tvåa efter Derome i div 5 förra säsongen. Man har gjort en väldigt bra säsong så här långt och ligger fyra med hela 11 vinster. Då vi mötte dem i våras vann vi med 3-1 efter en minst sagt rörig start av oss själva. De hade både friläge och ribbträff innan vi kom igång och kunde ta ledningen genom ett kanonskott av Omar Hamid, ribba in i 54:e minuten. Det går inte att prata om Väröbacka utan att komma in på Hans-Erik Månsson. 18 mål gjorda så här långt, med två av dem i förra omgången mot IF Leikin. Han är lagets motor och spjutspets. Lagkapten och väldigt viktig för dem. Han har även ett imponerande förflutet med bl.a. 25 matcher i Superettan (Varbergs BoIS 2012) men också 70 spelade div 2-matcher med Tvååkers IF (2013-2015). Är Månsson på humör har motståndet det jobbigt. Nu är han ju inte ensam på plan. Trion Anton Arvidsson, Robert Johansson (7 mål) och Viktor Andersson (2 mål) har alla tre spelat alla 21 matcherna i år och utgör en stabil stomme för Väröbacka GIF. Vi själva kommer från en väl genomförd match i derbyt mot Tölö i lördags. Bra spel, bra snack och en gedigen insats av hela laget samt tränare/ledare. Denna veckan har vi haft två träningar och tyvärr finns det skavanker och småskador på ett par av spelarna vilket gör att vår tränare nog kommer behöva skruva lite på laget. Men det får torsdagsträningen utvisa. Alla är fullt införstådda med förutsättningarna och 100% fokus ligger på vårt genomförande. Vi vore ju mer än tacksamma om Derome kunde komma upp i fin vårform (endast 7 insläppta mål efter 12 omgångar) i matchen mot Tölö. Tappar Tölö poäng på Klostervallen är det klart för kval. Men, det kan vi inte fundera på mer än så, nu gäller det att tagga till inför en mycket viktig match mot Väröbacka! Vi hoppas på fortsatt bra stöd från vår lilla, men naggande goda, supporterskara. Ni och övriga är mer än välkomna till Tingbergsvallen på lördag. Förra helgen var många killar från P.07 på plats, vore roligt om både ni och än fler ungdomar kom för att stötta föreningens A-lag! Välkommen till Tingbergsvallen, nu på lördag, kl.14:00! KUNGSBACKA IF - VÄRÖBACKA GIF ! ! !
Herr A
25 sep 2019
0kommentarer
Newbody slutspurt
Nu är det enbart drygt två veckor kvar av vår säljaktivitet för Newbody. Så här långt är det 12 säljare registrerade från P11. Jag kan bara önska att de som ännu inte registrerat sig, gör detta. Intänkterna är viktiga för P11-laget. FInns frågor (ex om registreringslänken), hör av er! //Thomas
P15
24 sep 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter