• EM-Kval, Kungsbackaläktaren

    Anmälan görs via kallelsen. Junior Flick 29 sep 2019 0kommentarer
  • Kval!

    Där satt den - i o m gårdagens gynsamma resultat är vi nu i kval! Vi själva hade skjortan utanpå och förlorade mot Väröbacka (1-2). Istället fick Derome/Åskloster rycka ut som räddaren i nöden (2-2 mot Tölö) och vår andraplacering var därmed säkrad. Spelare och ledare har genomfört en mycket bra säsong så här långt. Ser man till höstens poängskörd så är den ett fall framåt. Hösten 2018 vann vi 4 matcher, 2 oavgjorda och 3 förluster vilket gav 14p. Denna höst har vi 6 vinster och 3 förluster vilket ger 18p. Dvs verksamheten går framåt vilket är en viktig parameter i allt vi tar oss an. Nu väntar kval! Kval till division 3! Kommande helg sparkar alla kvalmatcher igång. 36 div 4-lag och 12 div 3-lag bildar 12 kvalgrupper á 4 lag i varje grupp över hela Sverige. Alla möter alla inom gruppen och bästa lag per grupp spelar i division 3 säsong 2020. Vi har hamnat i Kvalgrupp 11. Där får vi möta Åsa IF (div 3) samt ett div 4-lag från Småland (finns 4 oilka serier) och ett div 4-lag från Skåne (finns 3 olika serier). Igår trodde vi oss ha koll på vilka dessa lag var (Klippans FF och Lagans AIK) men det var mer komplext än så, vilket gör att vi nu inväntar korrekt information från Hallands FF (som administrerar denna kvalgrupp). Den informationen får vi under morgondagen - ha koll på denna hemsida med andra ord! Herr A 29 sep 2019 0kommentarer
  • Referat: Kungsbacka IF A - Väröbacka GOIF A

    Kungsbacka IF - Väröbacka GIF 1-2 (0-2) Det blev precis den rysare vi inte ville men nog hade på känn att det skulle bli. Pust... Vi börjar matchen bra. Första 20 minuterna är stabila, spelarna är allerta och det ser ut som mot Tölö - stabilt med andra ord. Bl.a. hade Omar Hamid en bra action då han fintade sig in i straffområdet och fick på ett bra skott som snek stolpen. Vi hade som sagt mycket boll men känslan smög sig på att gästerna ville ha den matchbilden och istället chansa på kontringar. Väröbacka fick en dubbelhörna efter 25 minuter. Med halvtimman spelad kom Johan Eriksson fri med målvakten men inget mål där och gästerna slog om blixtsnabbt och vips rann Hans-Erik Månsson igenom och gjorde inget misstag, 0-1. Surt, det svänger fort i fotboll, från eget friläge till bollen i egen bur. Nu var vårt spel rörigt och utan struktur. Många viktiga pass gick till gästerna som kunde ställa om och hota oss direkt. Bara tre minuter senare ökar Väröbacka på till 0-2. Vi skapar ett par halvchanser med det gjorde även gästerna. 0-2 i paus och i matchen Derome-Tölö stod det 2-1. Dvs vi var i kval. Andra halvlek Nu flyttades spelet till Väröbackas planhalva, och Filip Nilsson har en jättechans efter tio minuter. KIF har spelet och gästerna kontrar. Vår tränare byter in Yobel Beyan som kommer in med friska ben och ställer till oreda för Väröbacka. I 75:e minuten lyfter Yobel in bollen till Linus Bodin som trycker in en reducering, 1-2. Jakten fortsatte för spelarna på plan samtidigt som Tölö kvitterade (2-2) i minut 71 i sin match mot Derome. Tappade Tölö poäng var vi klara för kval oavsett hur vår match slutade. Sista kvarten vaskar vi fram ett par halvchanser men matchen slutar med förlust 1-2 och Väröbacka vinner rättvist. Vi kommer inte upp i nivå (nervösa...?) och tyvärr lyckas vi inte fixa vår kvalplats på egen hand. Derome - Tölö slutade 2-2 och därmed nöp vi andraplaceringen vilket nu betyder kval! H Ä R L I G T ! //tm Herr A 28 sep 2019 0kommentarer
  • Tack för 2019!

    Tack alla fotbollsspelare för en fantastisk fotbollssäsong! Så bra ni alla har kämpat! Och tack alla föräldrar för ert fina engagemang på både träningar och hjälp i kiosk mm! Vi laddar inför kommande vårsäsong och återkommer runt mars/april här via laget.se med träningstider och dylikt. Här kommer också en bild från dagens träning som var den sista på de tappra spelarna som trotsade vädret och fick medalj och hälsa på Kiffe! Så kul! Ha en fortsatt trevlig helg! /Ledarna F/P-14 P-2014 28 sep 2019 3kommentarer
  • Alla till Tingbergsvallen på lördag!

    På lördag spelas sista omgången i serien för vårt A-lag. Då kommer Väröbacka GIF till Tingbergsvallen. Minst en poäng behövs för att säkra en kvalplats till div. 3. Så försök få era lag att komma och stötta A-laget på lördag om ni kan! Ledare 26 sep 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter