Hoppet lever!
I ett kval om fyra lag är det inte många poäng man får missa. Vi nådde inte hela vägen igår och förlorade med 1-0 mot Waggeryds IK. Men då det idag söndag blev oavgjort (0-0) mellan FK Besa och Åsa IF lever hoppet kvar i allra högsta grad. Nu på lördag tar vi emot just FK Besa medens WIK får åka till Åsa IP. Välkomna på lördag, Tingbergsvallen kl. 14:00. Hoppet lever!!!
Herr A
6 okt 2019
0kommentarer
Referat: Waggeryds IK - Kungsbacka IF
Waggeryds IK - Kungsbacka IF 1-0 (1-0) Första kvalmatchen slutade med förlust idag. Vi började matchen bra, spelade säkert och var mycket koncentrerade. Vi fick någon dubbelhörna, WIK hade någon hörna men spelet, det organiserade, hade KIF. Men så i minut 38 höll sig hemmalagets notoriska målskytt, Sebastian Andersson, framme. In i målområdet rullar han bollen mellan KIF-ben och bollen styrs på försvarande klack och rullade långsamt, långsamt över mållinjen, 1-0 till Waggeryd. Speglade tyvärr inte matchbilden så långt. Bara två minuter senare skapar Filip Norgren två bra målchanser, varav den ena var en av matchens hetaste. Men en mur av försvarare i eget målområde agerade vägg och bollen ville inte in. En genrellt sett ok start på matchen, där gästerna vid bollvinst slog långt på sina duktiga forwards. Vi vårdar bollen ömt men skapar inte fler vassa chanser än ovan nämnda. Andra halvlek Hemmalaget började klart bäst. Rullade nu bollen säkert mellan sig och vi blev tillbakapressade och bolljagandes. I 67:e minuten får en hemmaspelare rött kort. Ett par minuter senare är det nära kvittering då WIK är nära att göra självmål. Vi själva skapar inget vasst avslut att notera de första 30 minuterna av denna halvlek. Sista kvarten är det dock KIF för hela slanten. Hemmalaget blev trötta, var en man kort, och vi kom i våg efter våg. Bäst chans får Filip Nilsson i minut 80, men målvakten räddar. Ytterligare någon halvchans skapas, men matchen slutar 1-0. Summerar man dagens tillställning, så är vi det något bättre laget. Men vi skapar bara två målchanser av vass kaliber under 90 minuter och då vinner man inga matcher. Hemmalaget har två chanser varav man gör mål på den ena. Objektivt, om man kan vara det, så var detta en noll-noll match och vi är helt klart värda en poäng. Men så blev det inte . Vi har ett bra tryck i slutet av matchen, men det blir ryckigt, då huvuddomaren är oerhört petig. 8 gula kort (KIF 6) och ett rött fick han ihop på en match som är väldigt snäll. Inga efterslängar, inga jättehårda dueller. Åt båda hållen. WIKs röda kort är ofattbart, på sin höjd ett gult, vilket ju givetvis retade upp hemmalaget. Med full förståelse. Men, så kan det gå och vi skall inte skylla på domaren för vår förlust, men alla dessa avblåsningar i tid och otid förstör rytmen. Synd på en i övrigt trevlig dag där vädret visade sig från sin allra bästa sida en dag i oktober och WIK hade skapat ett bra arrangemang med mycket publik. Vi önskar er lycka till i kvalet och vi tackar alla KIFare som var på plats och stöttade våra spelare o ledare! Vi bryter ihop, slickar våra sår och kommer igen nästa helg då vi tar emot FK Besa på Tingbergsvallen, lördag kl. 14:00. Ett Besa som förövigt möter Åsa IF på hemmaplan imorgon söndag. //tm
Herr A
5 okt 2019
0kommentarer
Mot Vaggeryd!
3,5 mil söder om Jönköping ligger Vaggeryd, bara ett stenkast från E4:an. Vaggeryd ligger i Vaggeryds Kommun ihop med den andra centralorten Skillingaryd. Kommunen har ca. 14000 invånare och fotbollsföreningen Waggeryds IK är en viktig pusselbit i samhället. Med ca 20 lag är det en mycket aktiv förening där man nu lotsat fram sitt herrlag till ytterligare ett kval till division 3. I årets serie har man bara 1 förlust (5 oavgjorda och hela 16 vinster!) Man öser in mål framåt (69st) och bakåt snittar man 1 insläppt per match. Skyttekungarna heter Sebastian Andersson (20 mål) och Robert Glavas (18). Man spelar en fysisk fotboll, släpper boll fort och öser på framåt i alla lägen. Här blir något att bita i med andra ord! Tittar man bakåt i tiden kan man konstatera att hemmalaget är ett mycket stabilt div 4 lag som är med och nosar på avancemang nästan varje år. 2016 kom man 4:a i div 4 Elit - hamnade i kval men gick inte upp. 2017 kom man tvåa div 4, hamnade i kval men kom sist i kvalgruppen. 2018 kom man 5:a i div 4. Och nu i år blev man tvåa på hela 53p, bara en pinne bakom Gislaved. Detta är en klubb som har rutin från avgörande matcher och är vana vid att vinna. Vi själva har haft en helt ok träningsvecka. Förkylningar stör, men vi reser upp med 18 mycket taggade spelare. Om motståndet vet vi egentligen inte mer än vad man kan finna i tabellernas historik. För er som inte har vägarna förbi Vaggeryd imorgon lördag så kan man följa händelseutvecklingen via Instagram: kungsbackaif_herr Waggeryds IK - Kungsbacka IF - första kvalmatchen av tre! Avspark kl. 12:45 Nu kör vi!!!
Herr A
4 okt 2019
0kommentarer
Hjälp vid avslutningen 25/10
Go kväll! Vi behöver hjälp av 2 frivilliga föräldrar vid avslutningen fredagen den 25/10 mellan 16.30-ca 18.00. Det skall serveras saft/festis, kaffe och fika till alla lag och deras föräldrar samt städas undan efter firandet. Vi kommer vara representater från alla lag som stöttar upp. Först till kvar! Svara gärna här i tråden. Hälsn Susanne & Sara Föräldrareps
P15
3 okt 2019
4kommentarer
Angående gemensamt material
Hej alla ledare, Sedan en tid tillbaka har det varit ont om bollar i storlek 4 samt västar i storlek junior. Det är därmed viktigt att alla försöker se till att alla västar och bollar kommer tillbaka till sin plats efter användning. Gemensamt material skall inte ligga i lagets egna förråd eller väskor.
Ledare
2 okt 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter