• Referat: Kungsbacka IF - FK Besa

    Kungsbacka IF - FK Besa 1-0 (1-0) KIF tog tag i taktpinnen direkt från start. Linus Bodin får bollen i stolpen och efterföljande retur från KIF går tyvärr i skopan på gästernas målvakt. Första tio minuterna är mycket bra, stabilt och kontrollerande. Omar Hamid och Ola Ajose styr och ställer på vårt innermittfält och allt ser ljust ut. 14:e gästerna får en bra chans efter ett bra arbete av deras forward som vände ut o in på vårt försvar, skottet dock i skopan på Christopher Eriksson. 20:e Linus Bodin skall runda en back som kapar nämnde Linus, straff. Filip Nilsson (förövrigt mycket het och på gång igen idag) satte bollen säkert i mål. 1-0. Bara minuterna efter vårt ledningsmål får FK Besa på ett rungande skott, men som räddas av Christoffer Eriksson på ett mycket bra vis. Gästerna har ett bra kortpassningsspel men skapar inte mycket av värde. Dock är deras vänsterytter en mycket bra spelare och Filip Jungei (en av planens klippor idag) har fullt upp matchen igenom. Andra halvlek Nu är det mycket KIF. Gästerna började tröttna och blev av förklarliga skäl tvungna att flytta upp folk för att få till en kvittering. Drar på sig diverse gula kort samt ett rött i slutet av matchen, då de inte är helt tillfreds med domherren och hans lärjungar. Redan i minut 1 skapar Linus Bodin ett jätteläge men skottet går rakt på målvakten. 52:a Besa får till ett friläge men ånyo är vår målvakt oerhört duktig och räddar. 55:e Linus Bodin är ett ständigt orosmoment och hans skott från dålig vinkel rullar parallellt med mållinjen och ut. 60:e inlägg KIF och Ola Ajoses cykelsparksförsök kunde blivit årets mål, men tyvärr miss. Sista tjugo minuterna är det KIF för hela slanten medens gästerna låg och lurpassade på kontring. Vi skapar 4 mot 2-lägen, 3 mot 2-lägen, men skärpan i sista beröringen var inte helt optimal. Vi kunde punkterat denna match med både 2 och 3-0, men otur/oskicklighet gav inga fler mål. Matchklockan var nu seg som kola - sönder? nej, men känslan och oron hos KIF´s supporters var stor. Gästernas imponerade klack (50-60 pers?) med sjungande fans gav en härlig inramning. Stort tack till er och våra egna supporters som idag var mycket heta och med stor inlevelse stöttade vårt lag. Vad är väl Nou Camp mot Tingbergsvallen en het oktoberdag? Matchen slutade med vinst 1-0. Ett resultat i underkant, vi borde gjort ett par baljor mer, men strunt samma just idag, även om läget i kvalgruppen kan bli en målskillnadshistoria i slutändan. Just nu är vi väldigt nöjda med hela lagets insats. Killarna sliter verkligen för varandra. Klart bäst på plan idag är Olatunde Oladipo Ajose - han kontrollerar alla meter på mittplan. Tar djupledsjobb och är ändå först hem vid tappad boll osv. Mycket roligt att se - Well done Ola!! Andra som måste nämnas idag, även om det är en lagsport och alla spelare inkl avbytare gör det bra, är Christopher Eriksson i målet, Filip Jungevi på högerbacken, William Garrett som mittback och en pånyttfödd Filip Nilsson som "tia". Men som sagt - en lagsinsats. Samtidigt nås vi av att Åsa IF vann med 2-1 över Waggeryds IK vilket gör att kommande helg blir en otrolig nagelbitare (för dem som har naglar kvar, vill säga...) Sista hemmamatchen för i år är därmed spelad och vi passar på att tacka alla dem som hjälper till med arrangemanget vid våra hemmamatcher (Göran o Co), våra ungdomsspelare (idag P.05) som gör en kanoninsats som bollkallar/kullor varje hemmamatch. Nu väntar tre träningar och därefter match mot Åsa IF på lördag på Åsa IP, kl. 14:00. 15:45 nästa lördag vet vi om vi lirar i div 4 eller 3 kommande säsong. Åsa är oerhört stora favoriter till vinst. Man har en spelartrupp som är helt outstanding och ett otroligt högt tempo med sig från division 3-spel, men vi skall göra vad vi kan... //tm Herr A 12 okt 2019 0kommentarer
  • Ändrad tid för träning lördag 12/10!

    Ny tid för träning är kl 11-12.30. Samling kl 10.45 i omklädningsrum 3. Utvecklingslag 11 okt 2019 3kommentarer
  • NewBody - TACK!

    Nu är årets Newbodyförsäljning avslutad och resultatet blev fantastiskt bra! Totalt sålde vi i P11 319 paket vilket gav en förtjänst till vår lagkassa på 5 981:-. Leverans beräknas till 24/10 till klubbstugan, där den tas om hand per lag och fördelas därefter ut till respektive säljare. När det gäller betalning (vid leverans till kund), så är enklast att swisha beloppet till mig, så redovisar jag lagvis. Men mer om det närmre leveransen. Slutligen ett stort tack till all säljare för ert engagemang och era insatser!! mvh //Thomas P15 11 okt 2019 6kommentarer
  • Kvalmatch nr 2 - lördag!

    Kvalet rullar vidare och vi står nu inför två måste-vinna-matcher! Imorgon lördag tar vi emot FK Besa från Landskrona. Besa kom trea i div 4 NV Skåne och har en bra säsong bakom sig med 42 inspelade poäng. Man spelar en passningsorienterad fotboll där rörelse och snabbt passningsspel ställer till det för motståndarlaget. Man nollade kvalfavoriten Åsa IF (0-0) förra helgen och nu tar vi emot dem i Kungsbacka. Vi förlorade som bekant förra helgen mot Waggeryds IK, men det är nu glömt och vi har haft en mycket bra träningsvecka. Alla spelare är hela o friska och vi kommer oerhört laddade till matchen imorgon. Vi måste vinna så nu är det full fart från start. Matchen börjar kl. 14:00 på Tingbergsvallen! Välkomna! Herr A 11 okt 2019 0kommentarer
  • NewBody - Sista dagen!

    Vill bara påminna om att det idag 9 Oktober är sista dagen att registrera sina NewBody-beställningar. Hälsningar Martin Junior Flick 9 okt 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter