Ingen träning söndag 17/11!
Ingen träning söndag 17/11. Nästa träning blir torsdag 21/11. // Ledarna
Utvecklingslag
15 nov 2019
0kommentarer
Träning fredag och julmarknad
Hej! Välkomna till inomhusträningen i Hålabäcksskolans gymnastiksal i morgon! Ingång sker på baksidan av byggnaden, dörren mitt på långsidan. Vill också passa på att be om er hjälp. Vi söker två föräldrar från laget som kan hjälpa till att förbereda årets julmarknad på Kungsbacka torg söndagen den 1 december. Kungsbacka Julmarknad är en tradition för många Kungsbackabor, där Kungsbacka Idrott har varit med och arrangerat många år. Kungsbacka Idrott är ett samarbete mellan HK Aranäs och Kungsbacka IF. Läs mer om julmarknaden här: https://www.visitkungsbacka.se/sv/259483/Kungsbacka-julmarknad/ Vårt arbetspass i F10 startar kl 08 och pågår ca 2 h. När man kommer anmäler man sig vid Livets träd. Det går ut på att resa bodar och fixa iordning tält och belysning så att företagarna sedan kan flytta in på anvisade platser. Arbetsledning finns på plats och man behöver inte vara tekniskt kunnig eller superstark… Jag och Lina löste det galant förra året 😊, då var även Annie och Sofia med som extra hjälpredor. Ett bra tillfälle att mingla med föräldrar från andra lag och känna att man gör en god insats för klubben! Anmäl er i kommentarsfältet nedan, senast 20 november. Tack på förhand! /Ledarna och föräldrarepresentanterna genom Karolina
F17
14 nov 2019
3kommentarer
Träningen igång igen!
Då var säsong 2020 igång! Igår började träningen på Inlags konstgräs. Ledare o spelare var glada över att se varandra igen. Vi kommer nu träna mån, tors o lördag fram till mitten av december. Det är en ökning med 1 pass/v jämfört med tidigare år, så här års. Träning ger färdighet oavsett om man spelar fiol eller fotboll. Vi kommer spela en träningsmatch mot IF Norvalla lör 30/11 på Inlag. Trevligt att här och nu kunna presentera ett nygammalt förvärv. Det är Ali Fayad (bilden) som kom till oss under hösten och betydde mycket för vårt spel. Med sin rutin från högre divisioner och bolltrygga spel, lyfter han spelarna i sin omgivning. Han har trivts hos oss och kommit väldigt bra in i truppen och det är då glädjande att han kommer spela med oss 2020. Välkommen, igen - roligt att få med dig direkt från start vilket kommer vara en av många viktiga pusselbitar kommande säsong. //Tommy Magnusson Sportansvarig Seniortruppen
Herr A
12 nov 2019
0kommentarer
Summering 2019!
Ett par veckor har gått sedan vi rundade av säsongen med ett spännande kval. Ett mål i slutet av vår match mot Waggeryds IK i kvalmatch 1, då vi hade en intensiv press sista kvarten - ja det hade betytt div 3 2020. Men, bolluslingen ville inte in och vi kör på ytterligare en säsong i div 4 - skam den som ger sig! Men vi backar bandet något för att få summerat en bra säsong och därefter lägga all energi på framtiden. Vi hade en bra vinterträning med hög närvaro. Vi drogs tyvärr med ett par långdragna skador på ett antal killar vilket störde. Inte minst då träningsmatcherna drog igång i slutet av februari. Vi valde att i första hand möta div 3-lag för att få lite känsla för vad som krävs. Spelet var ömsom vin ömsom vatten. Delar av matcherna hängde vi med väldigt bra, men det svängde lite väl mycket, prestationsmässigt. Reslutaten var inte prio, även om en seger alltid är bra för självförtroendet både för spelare och ledare. Vi började med att vinna över nystartade Kungsbacka City (div 6) med 4-3, därefter väntade Romelanda fr div 5 (vinst 6-5!) som följdes upp av tre raka förluster mot div 3-lagen Främmestad (2-5), Jonsered (0-4) och Skene (0-2). Lärorikt, vilket gav en fin vändning under lägret i Båstad då vi vann över Råå IF (div 3) med 2-1. Vi avslutade träningsmatcherna med att vinna med 4-1 över Kinna IF (div 4). Serien Vi fick en fin start med vinst över Genevad med 2-1. Följdes upp av förlust mot Astrio 2-5. Ett Astrio som, skulle det visa sig, vara helt överlägsna serien igenom. Vi spelade 0-0 mot nykomlingarna Derome/Åskloster. Förlust 0-3 på Tingbergsvallen mot Hyltebruk. I särklass årets största bottennapp. Vi var inne i en knackig period men som stabiliserade sig ju längre tiden led. Vi spelade rejälare, de skadade spelarna från försäsongen hade nu kommit ikapp träningsmässigt och vi kom in i ett vinststim. Vårens sex sista matcher gav hela 14 poäng. Sista omgången skakade vi om och spelade ut Astrio rejält i första halvlek, ledde bl.a. med 2-0 i paus. Mycket bra fotboll med bud på fler mål. I andra svängde det och vi fick med nöd och näppe med oss en poäng. (2-2) Hösten började med en för alla något oväntad förlust. Inte för att inte alla är införstådda med att man kan förlora alla matcher. Men uppstarten hade varit väldigt bra, spelet på träningarna var bra och alla var taggade. Men det räckte inte mot Derome som vann med 2-1. Därefter följde fyra raka segrar och slutspurten blev väldigt spännande. Det som hägrade var såklart en kvalplats, Astrio gick inte att komma ikapp. Det var vi, Tölö, Leikin och Derome som låg närmast till. Det framkom att Derome/Åskloster, som ihopslagen förening, inte får avancera till div 3 som är en nationell serie. Vi mötte Norvalla med tre matcher kvar. Vi började på ett uselt vis och låg under med 0-2 efter kvarten spelad. Då tydde inget på något poäng den dagen. Men killarna vände till 3-2 före paus och vann till slut med 4-2. En mardrömsstart vändes till seger, starkt! I näst sista matchen var det toppmatch mot Tölö på Hamravallen. Laget var väldigt fokuserat och vann stabilt med 2-0 efter mål av Albin Ogenhag och Linus Bodin. I sista omgången skulle allt avgöras. Vi mötte Väröbacka och Tölö mötte Derome. Vi hade nerverna utanpå och förlorade. Men det hade även Tölö som spelade oavgjort. Vi slutade därmed som tvåa och nu väntade kval. Kval Kval är kval och allt kan hända. Vi förlorade första matchen 0-1 borta mot Waggeryd. I omg 2 vann vi över Besa med 1-0 på Tingbergsvallen. Allt skulle avgöras, igen, i sista omgången. Vi mötte Åsa IF i Åsa. Spännande match som vi vann rättvist med 2-1. Men Waggryd körde över Besa och gick upp i div 3. Vi kom tvåa i både serien och kvalet - och tabeller ljuger ju sällan. Vi har genomfört väldigt många bra matcher under året. Inte så ofta i 90 minuter men i stora delar av matcherna. Något som behöver utvecklas 2020, dvs kunna "stänga ned" och säkerställa ett bra resultat. Vi har ett par bottennapp vilka delvis nämns ovan. En sak att slipa på framöver. Nu är ju bollen rund och vårt lag står ju inte ensamma på plan, dvs motståndarnas form, kvalitet och hunger är ju ingredienser som kan vara svårhanterliga. Vilket ju är tjusningen med fotboll! Vi hade två målsättningar inför 2019: vinna reservlagsserien kl 2 samt utveckla vårt spel, höja träningsnärvaron för gruppen samt rent resultatmässigt komma högre än 2018 års placering (3:a). Ovan målsättningar uppfyldes vilket är mycket glädjande och väldigt bra jobbat av alla spelare och tränarstaben. Med ovan rader tar vi sikte mot 2020 - allt som varit bra o framgångsrikt tas med in i kommande säsong. Vill passa på att tacka ledarna för vårt U16-lag som slussat fram killar till vårt b-lag då så behövts lånas upp, (Återväxten är god!), de som hjälper till vid våra hemmamatcher på Tingbergsvallen, ingen nämnd ingen glömd, bollkallar o kullor som hjälper till vid de samma. Och sist, men inte minst - vår stöttande publik som blir fler och fler. Hoppas ni alla följer med in i kommande säsong! //Tommy Magnusson Sportansvarig Seniortruppen
Herr A
11 nov 2019
0kommentarer
Betalning NewBody!!
Bara en enkel påminnelse att de som ännu ej betalat för NewBody gör det under dagen. Så löser jag hela P11 till KIF. Swish 0734-378972 //Thomas
P15
10 nov 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter