• Spelprogram 2020 klart!

    Då var A-lagets spelprogram för 2020 klart! Vi börjar direkt med ett derby mot Tölö IF på Hamravallen 18-19 april. Omgången därpå tar vi emot IF Norvalla på Tingbergsvallen. Helgen därefter möter vi nykomlingarna IF Böljan från Falkenberg på bortaplan och sedan rullar serien på. Det blir en derbytät serie för vår del då vi har Lerkils IF (nya från div 3), Åsa IF (nya från div 3) och Tölö IF att tampas emot. Många derbymatcher brukar sluta oavgjort så denna Kungsbackatäthet kanske gynnar våra övriga motståndare mest... Nya i serien blir också ovan nämnda IF Böljan och Alets IK (Halmstad) båda kommande från div 5. Alet vann serien överlägset på hela 50p och Böljan kom tvåa på 42p. Om man klickar sig in under Dokument här på lagsidan finner ni hela säsong 2020s spelföljd för div 4. Det som inte är helt klubbat är exakt speldag och avsparkstid. Herr A 21 dec 2019 0kommentarer
  • Forward ansluter!

    Väldigt angenämt att få välkomna Ahmad Hassan, 22 år, till Kungsbacka IF! Ahmad är en välskolad forward som har Falkenbergs FF som moderförening. Där spelade han upp till U19. Blev värvad till Stafsinge IF (div 3) 2016 där han började "måla" direkt. Efter två år i Stafsinge gick flyttlasset till Göteborg för studier. Han har spelat med Västra Frölunda IF 2019 där han fick en bra start på året. Men en lättare fotskada under våren i kombination med konkurrens av f.d. allsvensk spelare på samma position, så har det blivit sparsamt med startfotboll i div 3-vinnande VF. Nu är han mer än taggad att få komma "hem" till Halland igen och är mycket laddad inför 2020. Återigen - varmt välkommen Ahmad! //Tommy Magnusson Sportansvarig Seniortruppen Herr A 20 dec 2019 0kommentarer
  • Luciacupen och sista träningen 13 dec för i år!

    Stort tack alla idag för en väl genomförd cup! Så kul att se er alla spela och vilket spel ni hade stundtals! Bra jobbat!! Sista träningen för i år blir på fredag, det blir även lite fika då. Sedan tar vi julledigt och så ses vi igen 10 januari. Ses vi inte på fredag så önskar vi er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! /Ledarna F17 8 dec 2019 0kommentarer
  • Unga och hungriga!

    Väldigt roligt att få presentera tre nya spelare som kommer ingå i vår seniortrupp 2020! Fr.vänster: David Petersson, 19 år, forward. Kommer närmast från Lindome GIF, tillika moderklubb. Carl Kunst, 19 år, mittback/ytterback. Kommer närmast från Lindome GIF, tillika moderklubb. Fredric Algeskog, 19 år, ytterback/yttermittfält. Kommer närmast från Lindome GIF där han spelat sedan 11-årsåldern. Moderklubb Hällesåkers IF. Alla tre har gjort väldigt bra träningar med oss och genomförde vår testmatch på ett tillfredställande vis. De är alla killar som brinner för sin fotboll och har redan kommit mycket bra in i vår trupp på kort tid. De har fått en bra skolning i Lindome GIF vilket nu skall vidareutvecklas hos oss i KIF. De kommer från juniorfotboll men har alla spelat b-lagsspel i LGIF och ser nu fram emot att fajtas om en plats i vårt A-lag. Varmt välkomna och lycka till! //Tommy Magnusson Sportansvarig Seniortruppen Herr A 5 dec 2019 0kommentarer
  • Kort info kring juluppehåll och kommande år

    Hej, Nu börjar året gå mot sitt slut och vi har vår sista inomhusträning för året nu på söndag 8/12. Därefter gör vi ett uppehåll och startar igen på söndag 19/1. Inomhussäsongen förväntas pågå till dess att vi får tillgång till gräsplanerna vilket brukar ske någon gång i slutet av april, beroende på hur våren ser ut vädermässigt. Vi ska göra vårt bästa att försöka hitta en mer anpassad hall med tanke antal spelare i laget. Det kan hända att vi hittar en lösning där det är olika hallar från gång till gång, så viktigt att läsa kallelsen till resp. träning noga. Vi vill också att ni svarar på anmälningsutskicket på laget.se, oavsett om ni kan komma eller ej. Det underlättar för oss ledare att veta hur många som kommer på träningen, både med tanke på planering av träningens innehåll men även hur mycket material och bollar vi ska frakta med oss till idrottshallen. Det är fantastiskt kul att det är ett så stort intresse för fotbollen i PF13. Vi är många i laget och det har kommit några ytterligare fler spelare under hösten! Jättekul tycker vi! I takt med att vi blir fler, blir det också ännu viktigare att vi kan samlas för genomgång av träningen osv. Vi försöker få till en samling med barnen i början och i slutet av träningen, och ni får gärna hjälpa oss att påminna era barn om vad som gäller när vi blåser i pipan (låt bollar vara, samlas sittande kring ledarna, sluta prata med kompisen och lyssna på vad vi ska säga etc… 😊) Vi kommer även att ha ett föräldramöte senare under vintern, där vi dels kommer att gå igenom policys och riktlinjer inom KIF, vilka rättigheter och skyldigheter vi har som medlemmar i föreningen, samt hur kommande utomhussäsong kommer att se ut osv. För att ge en kort info så kommer vi i år att spela Kungsbackaleken. Det är ett samarbete mellan olika fotbollsföreningar i Kungsbacka kommun där en förening anordnar var sin cup både före och efter sommaruppehållet. Oftast är det 3 cuper innan sommaruppehållet och 3 cuper efter. Cuperna spelas på resp förenings hemmaplan och datum för sammandragen samt spelplats, meddelas när anmälningstid etc har gått ut (ca 2 veckor innan första cupen). Vårt spel under cuperna kommer att vara 3 x 3 och vi spelar med nätsarg.) Värt att nämna kan också vara att KIF ofta är en av arrangörerna till Kungsbackaleken och då är det vi föräldrar som ser till att cupen den helgen flyter på som planerat. Vi som föräldrar kommer då att bemanna olika stationer och arbetspass under de dagar som cupen spelas, men mer info om det när cuperna närmar sig. Det kan också vara bra att ha en föräldrarepresentant som hjälper till med bemanningsplanering kring cup etc, så om någon av er känner sig manad till detta, meddela oss ledare så lägger vi till er i de informationskanaler som behövs. Då ses vi på söndag och därefter önskar vi alla en god jul och ett gott nytt år, så ses vi 19/1 igen! /Ledarna FP13 P-2013 4 dec 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter