INTRESSEANMÄLAN MiniLirarcupen 2020 - Kållered
INTRESSEANMÄLAN!! VI har skickat ut intresseanmälan för MiniLirarcupen i Kållered. Denna spelas 29 februari för P11, och spelas 4vs4 på handbollsplan med sarg. För att veta hur många lag vi skall anmäla, önskar vi veta intresset att deltaga. För att vi skall hinna få in anmälan behöver vi veta detta senast söndag 12 januari kl 17:00. Kallelse för slutlig anmälan till cupen kommer längre fram. //Ledarna P11
P15
7 jan 2020
2kommentarer
Seger i Trettondagcupen!
En härlig seger för vårt A-lag blev det i dagens Trettondagcup i Aranäshallen! Många hade, som traditionen bjuder, sökt sig till Aranäshallen för att se de närliggande föreningarna göra upp om bucklan. En cup med anor då premiären spelades på annandag jul 1993 och sedan dess har det rullat på och hela tiden i egen regi. KIF, då med namnet KBI, vann 1996 och 2005. Detta var således första cupsegern för vårt A-lag under namnet Kungsbacka IF. KIF vann över Tölö IF på straffar i semifinalen, Lerkils IF vann över Onsala BK i den andra semin. Lindome GIF vann b-finalen över IFK Fjärås. Match om tredje pris vann Onsala över Tölö. I finalen möttes således Kungsbacka IF och Lerkils IF. När krutröken lagt sig stod våra killar kvar med en stabil 2-0-seger som facit. Killarna som gjorde det var: Alex Bricknall, Hussam Fneiche (ledare), Alex Näsholm, Fredrik Magnusson, William Garret, Lars Ekdahl (spelande ledare), Christopher Eriksson, Filip Nilsson, Pontus Lindvall, Malte Myllys, Filip Norgren och Johan Lainevool. Grattis till Er alla - snyggt jobbat!
Herr A
6 jan 2020
0kommentarer
Rivstart 2020!
"Ring ut det gamla året och ring in det nya!" Ja, ungefär så säger de i nyårstalet från Skansen. Fotbollsledigheten börja gå mot sitt slut (äntligen!) och nästa vecka drar vår verksamhet igång med en rivstart, eller vad sägs om: Måndag: Trettondagcupen, Futsal, Aranäshallen. Turneringen börjar kl. 10:00. KIF har hamnat i grupp med Tölö IF och Onsala BK. Tisdag: träning konstgräset Inlag. Årets första utomhusträning. Onsdag: ledigt Torsdag: träning Inlag Fredag: Snickarcupen, Futsal, Almåshallen i Lindome. Vi har hamnat i grupp med Hjuviks AIK, Kållereds SK och Dalen/Krokslätts FF. Vår första match går kl.18:10 mot Hjuviks AIK. Lördag: första (av sex) inomhusfysen med Friskis & Svettis instruktörer. Söndag: rast & vila Veckorna därefter är det träning mån, tis, tors o lördagar. Första träningsmatchen är mot Särö IK, lördag v.7. Man finner hela upplägget för januari-mars här på hemsidan under Kalender. Innan vi går vidare med att presentera de nya spelare som tillkommit i vår trupp vill vi först säga tack och lycka till till dem som valt andra utmaningar än i just KIF: Tobias Lembing, pausar för studier, Oscar Berner, Åsa IF, Linus Bodin, fick svår knäskada i sista kvalmatchen och går till Tölö IF för att där leda deras B-lag, Omar Hamid, Onsala BK, Adam Berg, Utsiktens BKs U19-trupp, Albin Ogenhag, spelare/ledare Tölö IF, Isak Ledwon, studier på annan ort, Johan Eriksson, ny klubb ej klar, Lucas Fahlén, arbete annan ort. Samt Fredrik Eriksson, vår trotjänare och lagkapten som före sommaren flyttade till Stockholm, men som stöttade upp oss på ett bra vis under höstens spännande kval. Stort tack till er alla, välkomna åter och lycka till med era nya utmaningar! Nu är det ju inte bara spelare som lämnat oss utan vi har också löpandes fått in spelare som anslutit och är mycket sugna på att få representera Kungsbacka IF 2020. Carl Kunst (back), David Petersson (forward), Fredric Algeskog (ytterback/yttermittf), Lukas Fromell (ytterforward) och Pontus Lindvall (mittback). Alla kommer de från Lindome GIF´s juniorlag. De fyller alla 20 år i år, bra skolade och mycket träningsflitiga. Markus Josefsson, 28 år, mittback med bakgrund i både IFK Göteborg och Kungsbacka IF sedan tidigare. Kommer närmast från fyra år med Jonsereds IF. Ahmad Hassan, 22 år, forward från V. Frölunda IF. Skolad i Falkenbergs FF upp till U19, därefter Stafsinge IF. Med ovan nytillkomna spelare har vi nu en bred, träningsvillig och kompetent seniortrupp som under tränare Lars Svenssons vingar skall ta sig an division 4 och reservklass 1 under kommande säsong. Nu kör vi!!!
Herr A
4 jan 2020
0kommentarer
God Jul & Gott Nytt År!
Vi önskar er alla en God Jul & Gott Nytt År!
Utvecklingslag
23 dec 2019
0kommentarer
God Jul!
Julen står för dörren och vi kan summera en händelserik och trevlig säsong för vår seniortrupp. Serieseger för vårt B-lag och kvalspel för vårt A-lag är hårdfaktan. De mjukare värdena är ca 120 träningar, ett uppskattat träningsläger i Båstad och ett flertal samlingar utan fokus på just fotboll. Bra gemenskap och att man trivs med att komma ner till Inlag är ju basen i att ha en lyckosam säsong. Något som sticker ut positivt är ju också alla de U.16-spelare som deltagit på ett antal b-matcher. Återväxten är god! Vi vill passa på att tacka alla dem som följer oss på våra matcher. Oftast på plats på Tingbergsvallen, ibland även på bortaplan och ibland via Instagram - oavsett - så är det roligt med ett ökat fotbollsintresse kring vår seniorfotboll. Avslutningsvis önskar vi alla en God Jul & Gott Nytt År!
Herr A
21 dec 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter