Vecka 9!
Vi börjar närma oss slutet av februari och vi kan sammanfatta tiden fram till nu med många väl genomförda träningspass. Men också att vädergudarna gärna får hålla igen med vindar och nederbörd framöver... Förra helgen mötte vi Särö IK (3-3), vilket blev en bra genomkörare för våra killar. Ömsom vin, ömsom vatten - precis som det brukar vara i början av säsongen. Igår lördag valde vi att ha en halvdag på Inlag och i vårt klubbhus. Det var internmatch som följdes upp av lite god mat och diverse grupparbeten för att på bästa vis gemensamt lägga ribban rätt då det kommer till säsong 2020. Mycket bra engagemang och många bra punkter o idéer som framfördes av både spelare och ledare - väldigt lovande! Vecka 9 Kommande vecka väntar ytterligare tre träningar samt en träningsmatch mot Lindome GIF´s reservlag på söndag. Matchen spelas på Lindevi i Lindome och börjar kl. 12:00, söndag 1 mars. Välkomna där och då!
Herr A
23 feb 2020
0kommentarer
Föräldrarepresentanter sökes
Hej, Här kommer en påminnelse om att vi behöver föräldrarepresentanter till laget. ---------- Inför kommande fotbollssäsong kommer vi att behöva föräldrarepresentanter som hjälper till att stötta laget vid bl.a. matcher och cuper. Inför och under cuper har vi som ledare fullt upp med att koordinera våra lag och vi behöver hjälp med de arbetsuppgifter och åtaganden vi föräldrar åtar oss via medlemsskap i KIF, som inte handlar om att just leda lagen i fotboll. (Det kan t.ex. handla om att sätta upp ett bemanningsshema till en kiosk under en cup eller att koordinera inköp till en kiosk. Det kan också handla om att sammanställa information om vad som gäller under en cup och kommunicera detta med alla föräldrar osv.) Vi ser gärna att vi har två föräldrarepresentanter i laget. Svara gärna på denna tråd vid intresse alt. hör av dig till någon av oss ledare. mvh Ledarna
P-2013
20 feb 2020
0kommentarer
Träning söndag 16/2 inställd!!
Pga ovädret med kraftig vind så är dagens träning inställd. // Ledarna
Utvecklingslag
16 feb 2020
0kommentarer
Första matchen på lördag!
Nu på lördag spelar seniortruppen sin första träningsmatch för året. Särö IK tar emot på Bukärrskolans konstgräsplan. Särö är nya i div 5 efter att via kval tagit sig upp en divisionsnivå. Ny tränare för dem är Mattias Viggeborn som nu gör sin första säsong som seniortränare efter att själv ha spelat fotboll i många år. IFK Göteborg, Särö IK och IFK Fjärås är några av de föreningar han representerat. Särö kommer till årets seriespel med en handfull nya spelare varav vi kanske får se ett par av dem nu på lördag? Vi själva har haft en bra träningsvecka, som rundas av med kvällens träning. Sportlovsvecka som det är har inneburit att det varit något färre spelare på plats samt att vi har en handfull spelare som dras med mindre skavanker efter en tuff period och dessa kommer således inte medverka på lördag. Men, vi mönstrar ett bra och vältränat lag där alla vill visa framfötterna från start, det hägrar ju en startelva i div 4 om ca två månader... Välkommen till Särö nu på lördag, avspark kl. 14.00.
Herr A
13 feb 2020
0kommentarer
Inställd träning lördag 8/2
Då många spelare och ledare är borta på lördag 8/2 ställer vi in träningen. Nästa träning blir lördag 15/2. Från vecka 8 23/2 kommer vi att träna ute på konstgräset Inlag. Ny tid söndagar kl. 15:00-16:30. Samling 15 min innan träningen i angivet omklädningsrum. Vi ser gärna att man duschar och byter om efter träningen. Vill man av någon anledning inte duscha så är det ändå viktigt att killarna samlas i omklädningsrummet efter träningen. Föräldrar hämtar därför i omklädningsrummet 15 minuter efter avslutad träning. Hälsningar Ledarna
Junior Pojk
4 feb 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter