• Påminnelse matchställ Onsala

    En påminnelse att det är blå träningströjan som matchtröja mot Onsala imorgon söndag. För övrigt normalt ställ; dvs blå short och vita strumpor. Ta med vita matchtröjan "som reserv"... Ska bli upp mot 17 grader imorgon söndag, så se till att killarna fyller på med vatten innan matchen. //Ledarna P2011 P-2011 12 apr 0kommentarer
  • Summering från föräldrarepresentanterna

    Hej alla! Stort tack till alla er som deltog på gårdagens föräldramöte! Våra punkter på mötet handlade om försäljningsktiviteterna och såklart om bemanning av de arbetspass och uppdrag som vi får av klubben. Tycker det var en väldigt bra diskussion och vi är mycket glada för att det nu framförallt känns som att vi har en väl förankrad metod för hur vi ska bemanna våra olika uppdrag. Det här kommer bli kalasbra! När det gäller försäljningsaktiviteterna så är vi glada för att det finns en förståelse för vår förväntan att alla försöker att bidra så gott de kan. Vi står som vi sade på mötet fast vid att försäljningsaktiviteter aldrig ska övergå till att vara tvingande men såklart med passningen till er föräldrar att om vi alla försöker göra nåt så kommer vi uppnå ett gott resultat i alla fall bara genom att vi är så många som hjälps åt. Precis som det också så bra lyftes på mötet så finns det fr o m nu ytterligare en otroligt viktig anledning till att försöka bidra och det är den att en del av pengarna går till föreningens egen stödfond som skapats för att kunna ge fler en möjlighet att spela fotboll och vara del av en förening, ett lag etc. genom ekonomiskt stöd till träningsavgifter, medlemsavgifter med mera. När det gäller bemanning så har vi, baserat på det som sades på mötet och det som varje grupp noterade på sina papper, beslutat oss för följande metoder för vardera uppdrag: Gothia Cup: Ett schema för frivillig anmälan kommer skickas ut så snart det är möjligt. Där har ni föräldrar möjlighet att boka upp er frivilligt på den tid som passar er. Detta kvarstår fram till ett specifikt datum som kommer kommuniceras i samband med utskick om att det är dags att bemanna och de pass som efter det datumet ännu kvarstår som ej tagna kommer delas ut av oss föräldrarepresentanter. Har man inte möjlighet att ta den tid som delats ut bär föräldern själv ansvar att ordna en ersättare. Kom ihåg i detta att laget har som krav att om ens barn deltar på Gothia Cup skall man också kunna hjälpa till med arbetspass. Matchvärdar: Ett schema kommer att sättas upp för vardera matchhelg. För varje matchhelg kommer vi föräldrarepresentanter att ta ut en grupp av föräldrar som bär ansvar att bli matchvärdar på våra hemmamatcher. Skulle det mot förmodan vara så att det någon helg inte går att få ihop några matchvärdar bär respektive "föräldragrupp" ansvar att byta tider med andra grupper för att säkerställa bemanning. Schemat kommer att sättas ihop och skickas ut redan under v.16 vilket innebär att det kommer finnas gott om tid till att i ett tidigt skede kolla upp om matchhelgen man tilldelas passar eller inte och byte ska kunna ske i god tid. Instruktioner för rollen och all info som behövs kommer också förmedlas på ett bra sätt så alla känner sig trygga i vad som förväntas av en. Detta var vad vi som var på mötet tillsammans kom fram till. Övriga aktiviteter som uppstår under säsong tar vi hand om vi de specifika tillfällena men vi tänker att vi ska fortsätta ha den här typen av inkluderande på nåt sätt när vi bemannar då det såklart kommer ge bäst resultat. För er som inte deltog på mötet och som önskar ta del av vad som sades mer om den sportsliga biten så finns presentationen från mötet nedsparad under fliken dokument på vårt lags laget-sida så gå in och kolla där. Har ni frågor så kontakta någon av ledarna och alla ni som var där får gärna hjälpas åt att sprida infon om vad som sades! Trevlig helg! Hälsningar från föräldrarepresentanterna! P-2014 11 apr 0kommentarer
  • Träningar påskveckan

    Kansliet följer lagens kalendrar för träningar men om ni vet att det är tider som ni inte ska nyttja under påskveckan (inklsuive annadag påsk) så meddela gärna kansliet. Skicka ett mail snarast om ni inte kommer nyttja era tider på info@kungsbackaif.se Seriepremiär Herr A Torsdag 17 april (skärtorsdag) spelar Herr A sin hemmapremiär på KSC konstgräs där planen är bokad 18:00-21:00. För er som har ordinarie träningar denna tid utgår de och vill ni ha hjälp med alternativ tid är vi självklart behjälpliga med detta. Inomhustider Forsgläntan och Tingbergshallen är helt stängda långfredag, påskafton, påskdagen och annadag påsk så tider dessa dagar utgår. Hör av er om ni vill hitta alternativ utomhus. Ledare 11 apr 0kommentarer
  • Träningstider sommar 2025

    Nu är sommarens träningstider satta och vi har försökt att möta så många önskemål som vi bara kan. Dokumentet med träningstider hittar ni HÄR Till respektive plan på gräset finns två för spelformen anpassade mål. På konstgräset finns 4 mål för 11 mot 11 och 4 mål för 7 mot 7. Till detta finns en större mängd "Bazooka-mål" att nyttja till våra träningar. Preliminärt datum för öppnande av gräset, och att schemat som nu skickas ut börjar gälla, är 1 maj. Om det datumet ändras kommer kansliet att kommunicera ut detta till alla lag samtidigt och kommunen gör inte undantag för enskilda lag (för seniorlag har de öppnat möjligheten att träna på Lindälvsplan). Vi respekterar den/de planer vi blivit tilldelade och flyttar inte på egna initiativ till andra planer, schemat har satts i samförstånd med kommunens ansvariga för skötsel av planerna baserat på belastning / plan. Utöver planerna som tilldelats finns det stora ytor utanför planerna som kan nyttjas. Tänk på att flytta runt ytor på planerna för att inte slita sönder straffområden m m för specifika övningar. detta kan göra att planer måste stängas i onödan för att de ska återhämta sig. Stegar, snabba fötter etc förläggs utanför planerna på ytor som ej belastas under matcher. OBS! Efter varje träning och match ska målen ställas upp på hjulen om inte annat lag tar vid direkt efter. Eventuella extraträningar och tider som ska flyttas hanteras löpande och läggs inte som säsongsbokningar. Några lag har önskat att träna extra utvalda tillfällen och vi kommer kunna möta de flesta av dessa önskemål då vi har väldigt god tillgång till planer nu när gräset öppnar (tuffast i spelform 11 mot 11 där sju lag ska fördelas på fyra planer). Ny plankarta läggs upp så snart vi fått den från kommunen. Dispositionen kommer att se lite annorlunda ut där planerna för 7 mot 7 kommer att förläggas närmast klubbstugan och den 11 mot 11 som förra året låg närmast (olan 8) kommer att förläggas ovanför dessa likt på Gothia Cup.Samtliga planer har kvar samma numrering som 2024. Har ni frågor / funderingar så kontakta kansliet på info@kungsbackaif.se alternativt klubbchef Fredrik Wallin på 0706-684100 Ledare 11 apr 0kommentarer
  • Matchträning i Åsa

    Hej alla! Här skickar jag lagindelningen inför lördagens träningsmatch i Åsa. Väldigt kul att så många tjejer vill spela! 21 stycken så vi har delat in dem i två lag. Respektive lag samlas 30 min innan matchspel vid plan 1. Viktigt att tänka på är att under matchen, är att föräldrarna står på ena sidan och hejar på och vi tränare med laget på andra. Ser fram emot imorgon och det ska bli väldigt kul att sätta igång säsongen nu snart! :) F-2017 11 apr 2kommentarer
  • Visa fler nyheter